Co by měl obsahovat úvod diplomové/bakalářské práce
Úvod (spolu se závěrem) patří ke dvěma částem kvalifikační práce, které čte hodnotitel zpravidla velmi pečlivě – je proto důležité mu věnovat náležitou pozornost a obsáhnout v něm všechny aspekty, které se k této pasáži váží. Přesný seznam bodů, které by v úvodu neměly chybět, sice neexistuje, ovšem obecné náležitosti by měly být splněny (vždy se vyplatí zjistit minimálně požadavky dané školy a těmi se řídit).
V první řadě by měl úvod obsahovat zdůvodnění tématu – proč si student dané téma vybral (je vhodné uvést spíše neosobním způsobem) a dále by měla být zdůrazněna aktuálnost problematiky. Lze říci, že zcela povinnou součástí úvodu je specifikace cíle práce, přičemž cíl by měl být stanoven tak, aby byl měřitelný, v rámci kvalifikační práce dostatečně odborný, ovšem vždy dosažitelný (cíl je vždy lépe stanovit skromnějším způsobem a v práci jej pak bezezbytku splnit, než nejprve ohromit svými ambicemi a pak cíl nesplnit – to by totiž mohlo být důvodem pro zamítnutí práce). Hlavní cíl je vhodné rozdělit na cíle dílčí, které ke splnění hlavního cíle přispějí. V úvodu je také možné stanovit obecnou strukturu práce – čemu se bude text věnovat v pasáži teoretické (je možné poukázat na stěžejní literární prameny, které budou použity) a jak pak budou zjištěné poznatky aplikovány v části praktické.
V každém případě by měl úvod seznámit čtenáře s danou problematikou, jeho obvyklý rozsah by se měl v případě diplomové práce pohybovat v rozmezí 3 až 4 normostran (u práce bakalářské postačí 1 až 2 strany). Úvod (stejně jako závěr) se obvykle nečísluje.
Mohlo by vás zajímat
Kontaktujte nás
- info@seminarkybezprace.cz
- (+420) 777 697 321
- (+420) 777 693 321
- Po – Ne, od 8:00 do 23:00
Reference
Zjistěte, co si o nás myslí naši klienti
- Dobry vecer, mnohokrat Vam dekuji za Vasi vynikajici spolupraci :) S pozdravem P.
- Dobrý den, jsem spokojená, řekla bych že nad míru spokojená, tak jsem si představovala tyto podklady. Pokud můžu, tak bych vás ještě kontaktovala. Je vidět, že máte zkušenosti se psaním, nestíhám a velmi jste mi pomohli. Cením si "vaš
- Ráda bych poděkovala za profesionální přístup formátování AP a zpracovateli "Děkuji :)"
Anonymní objednávka
a komunikace se zpracovatelem Po přihlášení do klientské sekce můžete v detailu objednávky komunikovat přímo se zpracovatelem Vaší zakázky. Formou chatu jednoduše pošlete připomínky, dotazy, přílohy, vše oboustranně anonymně. Můžete zde také poslat dotaz administrátorovi.